Što su za mene Tibetanci, njih 5?!

Još na faksu kolegica mi je na kopiranom papiru donijela tih 5 Tibetanaca i rekla: “Drži i vježbaj to!” Moram priznati da mi je bilo smiješno jer sam naziv vježbi s 20 godina ne čini ti se kao potreban. Pitala sam se što će mi te vježbe, jedino što je još dodala bilo je: “Dobro to prouči, bitan ti je svaki pokret koji moraš uskladiti s disanjem.” Točno ovakav, koji vam dalje u tekstu prilažem, opis i ilustracije na dva lista A4 formata mi je prije 20 godina dospjelo u ruke. Kolegica je to, koja se udala za tipa u kojega sam se ja tada zaljubila i cijelu apsolventsku peripetiju, od osvete do oprosta ne bih sada dijelila. Ne volim se ni sjećati tih potisnutih emocija, ali jedino što je dobro ostalo od toga odnosa je istančan ukus za knjige, čitale smo samo najbolje i nije slučajno da smo se jučer našle na aplikaciji Goodreads. Ono što nas je i tada povezalo je taj neki svijet knjiga, znanja, istraživanja sebe najviše. Ostali su i Tibetanci kojima sam se često vraćala. Ne samo da sam se vraćala, nego sam sve više proučavala tehniku vježbanja, da sada mislim da ih konačno radim pravilno. Jednom sam uspjela doći do toga da mogu odraditi seriju od 21 ponavljanja i naravno opet se zapustila. Sad se nadam da ću kombinacijom Tibetanaca i hodanja vratiti željeno stanje. Premda čitajući Murakamija i njegovu knjigu O čemu govorim kada govorim o trčanju postajem svjesna činjenice da i godine čine svoje i da će mi za ono što bih prije postigla za čas sada trebati puno, puno više. A nekako se tješim da sam se bar pokrenula i da imam dobru volju. Nešto mi to odustajanje u zadnje vrijeme jako ide na živce, pogotovo zbog ove pandemije. Zabranili nam svašta, odustao si jer si prisiljen odustati, tako da mislim da od ničega više svjesno ne odustajem. Jedino što meni u cijeloj ovoj situaciji odgovara je činjenica da sam se okrenula sebi i da se bavim sobom. Svima toplo preporučujem Tibetance, bar seriju od tri ponavljanja dnevno. Nakon vježbanja, ponekad mi se znalo učiniti da sam narasla centimetar. Ispravi vas, osnaži i ne znam jel’ to samo u glavi, ali kao da vas zaista pomladi. Zbog njih valjda nikada nisam ni išla na sate joge. Sve si mislim da su mi oni dovoljni. Ako ih radite pravilno, svaki mišić tijekom vježbe osjetite, a tijelo i um su vam jako zahvalni. Ovako su izgledale upute, a kasnije sam pratila i videe, ovaj Sensin mi je najbolji.

5 Tibetanaca – vježbe za pomlađivanje, vratnu kralježnicu i mršavljenje

1 Tibetanac – poboljšava osjećaj ravnoteže, eliminira osjećaj negativne energije i uravnotežuje emocije

Stanite uspravno, ispružite ruke u visini ramena, paralelno s tlom, noge raširite u razini kukova, a dlanove okrenite prema dolje.

tibetanac-1

Počnite se okretati u smjeru kazaljke na satu (u desno), dok udišete i izdišete duboko kroz nos za vrijeme izvođenja vježbi.

Kako biste izbjegli vrtoglavicu, nakon završene vježbe ispružite ruke ispred lica i fiksirajte pogled na prste.

2 Tibetanac – jača trbušnjake i stimulira centar za energiju

Legnite ispruženo na tlo (tepih ili podlogu za vježbanje), ruke ispružite pored tijela, a noge skupite jednu uz drugu (slika 1).

tibetanac-2

Dok duboko udišete kroz nos, podignite glavu (slika 2) i noge prema gore dok noge ne dosegnu okomiti položaj, a glava ne dotakne prsa (slika 3).

Kad se vraćate u prvotni položaj, odnosno spuštate nogu i glavu na tlo izdahnite kroz usta.

Vrlo je bitno da pritom ne savijate noge niti podižete trup od poda.

Ako imate problema s donjim dijelom leđaruke položite ispod sakruma (križne kosti u donjem dijelu kralježnice).

3 Tibetanac – pomaže pročišćavanju emocija

Kleknite na koljena, stopala savijte tako da je prednji dio (prsti) oslonjen na tlu (slika 1).

Dlanove položite na stražnji dio bedara, odmah ispod stražnjice, glavu savijte tako da brada dodiruje prsa, a koljena malo razmaknite (slika 2).

tibetanac-3

Dok udišete kroz nos polako savijajte gornji dio tijela unazad koliko vam tijelo dozvoljava, pritom se oslanjajući na ruke koje se podupiru na bedrima (slika 3).

Kad se vraćate u početni položaj izdahnite na usta.

4 Tibetanac – jača bedra i glutes te povećava energiju u sakralnoj regiji tijela

Sjednite na pod, ispravite kralježnicu uspravno, noge ispružite, a ruke (skupljenih prstiju) položite sa strane tijela s dlanovima koji se podupiru u tlu (slika 1).

Bradu naslonite naprijed na prsa (slika 2). Zatim bradu zabacite lagano prema natrag koliko možete (slika 3).

tibetanac-4

Udahnite kroz nos, te podižite trup prema gore. Pritom se noge savijaju u koljenima dok stopala dodiruju tlo. Ruke se ne pomiču, već ostaju u istom položaju (slika 4).

Glavu zabacite unatrag koliko vam tijelo dozvoljava. Cilj je doći u položaj koji je naznačen na slici 4, odnosno da je srednji dio tijela (trup) paralelan s tlom dok su ruke i noge okomito na tlo, a glava zabačena unatrag.

5 tibetanac – revitalizira centre za energiju u tijelu

Lezite na trbuh, stavite dlanove na tlo pored ramena. Oslanjajući se na ruke, podignute gornji dio tijela. Prednjim dijelom stopala oslanjajte se na tlo, a glavu zabacite prema natrag (slika 1).

tibetanac-5

Udahnite kroz nos i podignite stražnjicu prema gore, koliko možete dok ne postignete oblik trokuta, a bradu istovremeno savijte dok ne dodirne prsa.

Bitno je da su ruke i noge ispružene i da ste se blago podigli na nožne prste. Izdahnite na usta kad se vraćate u prvotni položaj.

Kad izvršite svih 5 vježbi, legnite i ispružite se. U tom položaju ostanite nekoliko minuta i usredotočite se na disanje.

Obožavam taj osjećaj nakon vježbanja, nakon hodanja, nakon trčanja, volim to što sam dobro, a opet baš kao što Murakami kaže što znam da su bol i patnja sastavni dio i života i vježbanja. A i divim se ljudima koji imaju tu samodiscipolinu i takav pristup životu, ja to nemam. Uglavnom se štedim. Možda se sve može izvježbati, a ne to moje petljarenje po svemu i svačemu i taj osjećaj nemoći. Projekti stoje, bezidejno bauljam čekajući da ovo prođe, a nekako se bojim da i taj život prolazi mimo nas dok čekamo. Gledam ljude koji su iskoristili i ovo vrijeme, koji napreduju, idu, a ja stojim i samo čekam da prođe. Kao da mi se mozak smrznuo. Ne daju mi da radim, da se družim, da je gužva, to je okosnica moga posla. A toga nema, toga ustvari ne smije biti. A sada bi kao trebala samo pričati o tome kako radim i što radim, a ja nemam što. Jer ovo što odradim nekako ni ne podrazumijevam da je posao. Ne znam kao drugi ni glumiti da nešto radim i pričati okolo da radim, kad znam da ne ostaje trag, a za mnom je obično ostajao trag, nisam se morala sama hvaliti. A sada, sve je to slabo, sve je to ništa, oni zbog kojih sam tu samo preko posrednika dobiju knjigu i to je to. Ni svi eTwinninzi ne mogu nadoknaditi tu moju nevidljivost, bez obzira koliko se trudila, do učenika mogu samo preko posrednika, a oni to ne žele. I to razumijem, online nastava svima je bila horor, svi sada čuvaju to što su u razredu. Malo preko Teamsa surađujem s njih par, da ipak ne odradim projekt sama, nešto s učiteljicama za ova druga dva. Pa i Erasmus se samo odgađa, odgađa, kako da koordiniram, što da koordiniram? A ne želim učenike, a ni učitelje još dodatno opterećivati, dovoljno je što nitko ili rijetki vide da im je najpotrebnija psihološka podrška koliko god me stručnjaci uvjeravali da su naši klinci svi dobro. Ja u to ne vjerujem, a ne znam kako im pomoći. Čim me puste odmah ću raditi radionice, a možda osnujem i čitateljski klub, ali čitateljski klub za učitelje i ozbiljno se počnem baviti biblioterapijom. Meni knjige, priroda i tjelovježba pomažu, mislim da bi moglo i drugima i to ne samo u pandemijskim uvjetima.

Do tada ću i dalje svaki trenutak iskoristiti za biti u prirodi. Ona mi treba, ona me/nas liječi, povezuje, uzemljuje, a Bubija usrećuje. To je jedini način kako uspijevam izdržati i čekati povratak životu u punom smislu te riječi, bez ograničenja i lišavanja osobnih sloboda. A nekako osjećam da smo na dobrom tragu, da je tome uskoro kraj. S tim da mi je drago i da su neki pokazali svoje pravo lice pa sam ih se u ovo vrijeme pandemije bezbolno riješila, moram priznati da mi takvi ne fale. I opet svako zlo za neko dobro.

One comment

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s